Rady a zkušenosti

„Máte dotaz, přání či připomínku?“

Kontaktujte nás

Jak návštěvníci skutečně vnímají web?

 

Při tvorbě stránek je potřeba vcítit se nejen do role tvůrce, ale i běžného uživatele. Existují tři zásady, které by měl brát autor webu v potaz.

 

  • Uživatelé stránky nečtou, ale prohlíží.  

Nečekejte, že návštěvníci přečtou každé slovo a každý text na Vašich stránkách. V první řadě si stránky prohlédnout a hledají věci, které by upoutali jejich pozornost. Existují i tzv. spouštěcí mechanismy – např. sex, sleva nebo naše jméno. Tyto slova jsou zakódované v našem mozku a vyvolají pozornost čtenáře.

 

  • Neprovádí optimální výběry, ale dělají kompromisy

Uživatel se bohužel nesnaží najít tu nejlepší stránku. Ve většině případů je časově omezen a hledá první rozumnou volbu. V angličtině se tato strategie označuje satisficing  a jakmile uživatel nalezne odkaz, který by mohl splňovat aspoň z části jeho požadavky, klikne na něj.

 

  • Nebádají, jak věci fungují, prostě to „nějak udělají“

Pro uživatele je hlavní najít to, co potřebuje, nejlépe v co nejkratším čase. Není pro něho podstatné, jak některé věci fungují. Pokud si najde svůj způsob, ten mu zcela postačí a nebude zkoumat, zda je to tak správně. Příkladem jsou například vyhledávače. Existují lidé, kteří stále používají domovskou stránku Googlu pro hledání, i v případě, že mají nainstalovaný prohlížeč Google Chrome. 

 

ready made společnosti