Rady a zkušenosti

„Máte dotaz, přání či připomínku?“

Kontaktujte nás

PPC reklama

 

Zkratka PPC pochází z anglických slov pay per click. Princip této reklamy spočívá v tom, že inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale platí v momentě, kdy na reklamu někdo klikne. Neplatíte tedy za reklamu, ale za klienty, kteří navštíví Vaše stránky díky PPC reklamě.

 Velkou výhodou je plánovatelnost a hlavně měřitelnost reklamy.  

Když uživatel tedy zadá klíčové slovo ve vyhledávači, zobrazí se u výsledku vyhledávání Váš odkaz. PPC reklama je kontextová, tudíž se váš odkaz objevuje ve správný čas správným lidem. Pokud uživatel něco hledá a zobrazí se mu reklama, která souvisí s jeho hledáním, vytváří to u uživatele pozitivní vliv. PPC kampaň oslovuje přesně Vaši cílovou skupinu a na stránky přicházejí skuteční zájemci a ne jen náhodní uživatelé internetu.

Výhody PPC reklamy pro Vaši založenou společnost:

  • cena – platíte pouze za kliknutí
  • možnost zacílení
  • možná úprava kampaně
  • měřitelnost  - přesně víte kdy uživatel na reklamu kliknul a jako dlouho na stránkách byl
  • možnost přizpůsobení reklamy

Nejznámějším systémem na PPC kampaně je Google AdWords, dalšími poskytovateli jsou například vyhledávače jako Seznam.cz, sociální sítě Facebook, LinkedIn atd.

 

Správa PPC reklamy je v celku jednoduchá záležitost, ale je potřeba se jí pravidelně věnovat. Prvním krokem k zahájení PPC kampaně je však nutné provést důkladnou analýzu – jak konkurence, tak vhodnosti klíčových slov a ploch pro Vaší PPC reklamu.

PPC systém je ovládán pomocí webového rozhraní – u Google AdWords např. formou Google AdWords Editor. Provozovatelé těchto systémů se stále snaží o jejich zdokonalení a nabízejí spoustu nových možností, jak Vám reklamu usnadnit.